THE WEDDING PHOTOGRAPHER | UDEYISMAIL|

By: udeyismail Wedding Photojournalist

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 12-Apr-2007 05:38 Email | Share | Bookmark
Buddha Temple

buddha


Buddhist Temple Poh Lam is located near Lembah 5/2, J; near Gasing, J; near Anak Gasing 6/5, J; near Templer 6/1, L; near 5/4, J; Buddhist Temple Poh Lam is geographically located at latitude (3.0939 degrees) 3° 5' 38" North of the Equator and longitude (101.6517 degrees) 101° 39' 6" East of the Prime Meridian on the Map of Kuala Lumpur.

The locations related to Buddhist Temple Poh Lam are represented by the shortest path a radio wave would travel and may not be nearest by road. For example, Buddhist Temple Poh Lam is located 0.4 kilometre from Mosque Sek 3. Buddhist Temple Poh Lam is located 0.6 kilometre from Taman Pendidikan Bukit Gasing. Buddhist Temple Poh Lam is located 0.6 kilometre from SJK Petaling Jaya. Buddhist Temple Poh Lam is located 0.6 kilometre from Pj Sports Complex. Buddhist Temple Poh Lam is located 0.6 kilometre from SJK (p) Assunta.



Wet Market PJ Old Town 1km, Amcorp Mall 1.3km, Market Sri Sentosa 2.2km, Jaya Supermarket 2.3km, Tnb Shop 2.4km, Metrojaya Sec 14 2.4km, Checkers Hypermarket 2.5km, Central Hypermarket 2.5km, are places to shop (shopping mall, shop houses) located near Buddhist Temple Poh Lam.

Kalau dulu kampung aku dekat jekk dengan Wat siam.. Kampung aku nama Kampung sungai Durian Pendang bagi sapa yang pernah p pekan jumaat mesti dia tau kat mana.. Dalam KM 20 ade satu kampung siam dekat Paya Mak insun, kat situ ade komuniti atau kampung siam yang dulu asalnya dari thai.. diorang nie memang friendly dgn orang melayu kat pendang. Dalam kampung tu ade satu Temple atau Wat siam yang besaq gilaaa.. dulu masa aku kecik mmg sll p sana.. time tu mana laa tau paa kan tengok sami siam ramai gilaa.. cukup time dia akan jalan2 kat sawah padi.. kalau x salah sampai laa nie pon ade lagi,, insyallah kalau aku ada mase panjang aku nak masuk balik kampung tu ..Kampung tu orang sgt friendly gilaa.. Dulu kalau kecik-kecik main bola pon dengan diorang.. Dekat pendang memang banyak temple atau wat siam antara yang aku ingat ... Wat siam kg baru,wat siam paya mak insun,wat siam padang pusing dengan wat siam sg tiang.

Temple yang kat atas tu dekat PJ jekkk.. wat siam tu hadiah daripada raja thailand kalau ikut info dari yang aku dapat. Kat dalam tu ramai orang siam.. aku dengan slamber teruih masuk kat dalam sbb orang tu ajak masuk.. siap tanya u nie thai ? aku gelak jek dalam hati.. kalau diikutkan asal keturunan sampai laa skrg nie mmg aku nie darah melayu patani. Bagi sesapa yang nak ambik gambar kat temple nie.. aku nasihatkan jgn laa bergerak secara berkumpulan better sorang jaa.. sbb diorang x suka

UDEYISMAIL
Senior Photographer
Candid Syndrome
Colours of Asia Sdn Bhd
Tel / Fax 03-80766878 / 012-2723510
udeyismail@yahoo.com
Http://www.udeyismail.com


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net